Klanten met dezelfde interne cultuur

 

Een cultural fit

 

Bekijk hier onze video 

 

Elk gesprek met een klant is anders. Soms hebben we het alleen over de techniek, soms ook helemaal niet. Zo ook bij Promic, een groothandel in mobiele presentatiesystemen uit Nederweert. Zij kwamen bij DataByte terecht met een vraagstuk voor ‘een goedwerkende IT omgeving zonder zorgen’, maar het eerste gesprek ging over iets heel anders

 

Een samenwerking gaat over de hartslag en cultuur

DataByte en Promic hebben bijna dezelfde cultuur. We zetten allebei onze collega’s en klanten centraal en we werken vanuit competenties en talenten. Peter Bijker, Business Development Directeur bij DataByte kwam daar achter tijdens het eerste gesprek bij Promic: “We hadden het in het eerste gesprek niet over de techniek. We spraken juist over de ambities, waar Promic als organisatie heen wil en hoe DataByte daar bij kan helpen”.

 

DataByte en Promic hebben veel van elkaar geleerd. Niet alleen op technisch vlak, maar ook over cultuur en bedrijfsvoering. Of zoals Jim Oud, CEO bij Promic zei: “Een samenwerking gaat niet over feitjes, maar over de hartslag, het gaat om de cultuur. Samen streef je naar het doel”.

 

Steek veel tijd in medewerkers, dat zie je terug in de kwaliteit

En zo ontstond er een relatie. DataByte en Promic begonnen van elkaar te leren. Bij DataByte maken we gebruik van de Talentenanalyses, EOS en Baarda. Bij Promic laten ze collega’s hun eigen kernwaarden opstellen en geven ze regelmatig Promic Academy cursussen. Er zijn verschillen in aanpak, maar we hebben wel hetzelfde doel. Namelijk: Rob Vereijken, Organization en Proces Developer bij Promic zei: “Als je veel tijd steekt in medewerkers, dan zie je dat altijd terug in de kwaliteit. We willen Promic steeds verder digitaliseren en automatiseren zodat onze medewerkers hun waarde kunnen toevoegen voor onze klant.”

 

Collega’s motiveren om zelf te ontwikkelen, zodat zij het beste uit onze dienstverlening en klanten halen. Zo komen wij in bedrijfscultuur overeen.

 

Blijven ontwikkelen – leren van onze klanten

Meerdere collega’s van DataByte waren aanwezig bij Promic. Roy den Haan, Senior Netwerk Engineer bij DataByte zorgde voor de IT-migratie bij Promic. Het mooiste compliment dat Roy aan Promic gaf, was dat hij het gevoel had bij DataByte aan het werk te zijn, als hij bij Promic aanwezig was. De sfeer en collegialiteit spraken hem erg aan. Ook Nadia Aarts, Organisatie en Proces Developer bij DataByte (dezelfde functie als Rob bij Promic) ging op bedrijfsbezoek bij Promic. “Ik ging een dag mee met Roy om te kijken hoe hij een project uitvoerde, dit in kader van ISAE. Ik heb daar toen een prettig gesprek gehad met Rob Vereijken, die eenzelfde functie heeft als ik. Ik voelde me gelijk thuis bij Promic.

 

De Limburgse vriendelijkheid combineert goed met Brabantse gezelligheid. Onze culturen hebben veel raakvlakken, waardoor we erg geïnspireerd raakten van elkaar. Wij hebben bijvoorbeeld EOS, een intern systeem om voortgang per afdeling te meten, Promic had al een Academy opgericht voor hun collega’s, wat bij ons in de planning stond. We hebben tips en tricks met elkaar uitgewisseld en dat was zeer waardevol.”

Ook de collega’s van marketing gingen op bezoek bij Promic. Zij gingen in gesprek over de cultural fit met DataByte, het IT-project en de doelen van Promic.

Dit is mooi vastgelegd in een video die hiernaast te bekijken is.

Promic

 
6/14
Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.
Loading ...